Neem contact op

Actualiteiten

Pensioenregeling voor payrollers

Met de komst van de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) gaat de pensioenregeling voor alle payroll bedrijven op de schop. Vanaf 1 januari 2021 vallen payrollwerknemers niet langer onder de verplichtstelling van StiPP. Dit hebben sociale partners besloten naar aanleiding van de nieuwe wetgeving rondom payrollpensioen. In 2020 blijft de huidige situatie gehandhaafd.

Per 1 januari 2021 krijgen payroll werknemers recht op een zogenaamde adequate pensioenregeling. Ieder payrollbedrijf moet zijn payrollwerknemers dus onderbrengen in een pensioenregeling. Deze regeling moet voldoen aan de eisen van de adequate pensioenregeling zoals deze in de WAB beschreven staan. Als payrollbedrijf kan je op twee manieren invulling geven aan de adequate pensioenregeling:
• Optie 1: Iedere werknemer aanmelden in de eigen pensioenregeling van de inlenende werkgever waar de payrollwerknemer werkzaam is.
• Optie 2: Een eigen pensioenregeling voor het hele payrollbedrijf waar alle werknemers onder vallen. Deze moet voldoen aan de eisen van de adequate pensioenregeling en biedt meer gemak.

Pura biedt voor de payroll bedrijven een toegesneden pensioenadvies. Wij zijn onafhankelijk en deskundig op het gebied van payrollpensioen.

Download hier vrijblijvend ons whitepaper met de belangrijkste aandachtpunten voor een adequate pensioenregeling en neem contact met ons op voor een passend advies.

 

Contact Opnemen

Interesse? Neem contact op!