Neem contact op

Onze werkwijze

Helder en persoonlijk is een omschrijving van ons advies, maar ook van onze werkwijze. We passen onze werkwijze aan op jouw pensioenvraagstuk. Bekijk hieronder hoe wij te werk gaan bij een particulier pensioenadvies en bij pensioenadvies aan een organisatie.

Particulier pensioenadvies

1. Kennismaking

Tijdens onze eerste afspraak praten we over jouw doelen en onze dienstverlening. Een goede klik is erg belangrijk, dat geeft jou het vertrouwen om open over je financiële situatie en je ambities te praten. We vertellen je over onze aanpak en inventariseren jouw persoonlijke situatie, wensen en doelen. Deze gegevens vormen de basis voor ons advies. Tijdens het kennismakingsgesprek geven we ook inzicht in onze kosten en maken duidelijke afspraken, zo weet je waar je aan toe bent.

2. Analyse

We analyseren de financiële gegevens die je aanleverde en werken een persoonlijk advies uit dat aansluit op jouw wensen en doelen. Dit advies nemen we op in jouw persoonlijke pensioenplan. Tijdens een tweede gesprek bespreken we de uitkomsten en geven we tips om jouw wensen te realiseren.

3. Advies en bemiddeling

Soms blijkt uit het plan dat er aanpassingen nodig zijn of dat het slim is om een financieel product af te sluiten. Wij ondersteunen je hier graag bij. We vergelijken een groot aantal aanbieders en selecteren het product dat het beste bij jou past en je in staat stelt jouw doelen te behalen. Na jouw akkoord maken we dit administratief in orde.

4. Nazorg

Ook in de toekomst staan we voor je klaar. Tijdens de looptijd van je product kun je met al je vragen over het product bij ons terecht. Daarnaast kun je ons inschakelen voor het uitzoeken van aanvullende zaken of voor het updaten van je product. Als de economie zich anders ontwikkelt dan verwacht of wanneer er iets verandert in jouw persoonlijke situatie, dan is het verstandig om te beoordelen of het product nog past bij jouw wensen en doelstellingen. De kosten van zo’n update zijn beperkt omdat wij al beschikken over veel gegevens.

Pensioenadvies aan organisaties

1. Kennismaking

Tijdens onze eerste afspraak praten we over de pensioenvraagstukken waar jouw organisatie mee te maken heeft. Wil je bijvoorbeeld advies over welke pensioenregeling je het beste kunt afsluiten voor je personeel? Of heb je al een fijne regeling en zoek je iemand die de pensioenvragen van je medewerkers kan beantwoorden? We vertellen je vervolgens over onze aanpak en wat wij hierin voor je kunnen betekenen. Tijdens het kennismakingsgesprek geven we ook inzicht in onze kosten en maken duidelijke afspraken, zo weet je waar je aan toe bent.

2. Inventarisatie en analyse

We inventariseren welke doelstellingen je hebt voor de onderneming en voor het pensioen van de medewerkers. Als je bijvoorbeeld een nieuwe pensioenregeling wil invoeren dan kijken we ook naar de financiële gegevens van de onderneming. Zo zorgen we ervoor dat de pensioenregeling niet alleen nu, maar ook in de toekomst betaalbaar is.

3. Advies en bemiddeling

We adviseren jou welke oplossing het beste past bij de doelstellingen van de onderneming. Als je een pensioenregeling wil afsluiten dan vergelijken wij een groot aantal aanbieders en selecteren het best passende product. Wij bemiddelen bij het afsluiten en ondersteunen je bij de administratieve afhandeling. Ook kun je Pura inschakelen voor ondersteuning bij het uitvoeren bij een bestaande regeling of om de regeling uit te leggen aan je werknemers en hen te voorzien van persoonlijk pensioenadvies.

4. Nazorg

Ook in de toekomst staan we voor je klaar. Tijdens de looptijd van je product kun je met al je vragen over het product bij ons terecht. Daarnaast kun je ons inschakelen voor het uitzoeken van aanvullende zaken, het updaten van je product, het afhandelen van de administratie en het voorlichten van je medewerkers. Als de economie zich anders ontwikkelt dan verwacht of wanneer er iets verandert in de organisatie, dan is het verstandig om te beoordelen of het product nog passend is. De kosten van zo’n update zijn beperkt omdat wij al beschikken over veel gegevens.

De kosten van ons pensioenadvies

Pura werkt volledig onafhankelijk. Dat betekent dat we geen provisie krijgen van de aanbieders van de producten waarin wij adviseren en bemiddelen. Zo weet je zeker dat we jou het beste advies geven.

Je betaalt ons rechtstreeks voor het advies dat we geven. Dit kan op basis van een uurtarief of op basis van een vaste prijsafspraak.

Uurtarief

Hierbij betaal je ons uurtarief voor ieder uur dat we besteden aan jouw pensioenadvies. Vooraf schatten we in hoeveel uur we verwachten nodig te hebben. Het is belangrijk om je te beseffen dat ons advies niet altijd leidt tot het afsluiten van een product. We adviseren jou hoe je het beste je doelen kunt behalen. Dit kan ook betekenen dat we adviseren over hoe je een bestaand product zo optimaal mogelijk kunt inrichten.

Vaste prijs

We maken een vaste prijsafspraak als je het fijn vindt om vooraf exact te weten wat ons pensioenadvies kost.

Hieronder vind je onze vergelijkingskaarten. In deze documenten lees je meer over onze diensten en de bijbehorende kosten.